marți, 12 iulie 2011

vesnica roata

gasesc camionul.
e in acelasi loc.
acolo unde l-am lasat...
ma asez langa roata lui.
pffff..ma simt ca acasa.
cauciucul ma arde putin pe spatele gol.
nu conteaza..
sunt in siguranta.
privesc catre picioarele goale si murdare, ma dor putin, am mers mult azi.
dar nu conteaza..
AM AJUNS!
am ajuns in locul unde ma simt bine, unde ma simt in siguranta...
imi aprind o tigara si o savurez.
e foarte cald.
ma uit la niste furnici care incearca sa imi escaladeze piciorul.ma gadila, nu le dau la o parte, nu ma clintesc.
e atat de bine.
ma simt relaxata.
ma uit la turma de prunci.
sunt fericiti, zambesc si sunt plini de viata.
unii dintre ei au inca parul ud si miros a alge.
un val de prospetime ma invaluie odata cu trecerea lor.
ma uit la vesnica roata, e mai coapta de soare decat anul trecut.
se vede clar ca nu a parasit tot acest timp locul ala.
totul e uscat de caldura iar mie mi-e sete.
dar nu plec, mi-a lipsit roata asta.
poate ca o sa imi aduca cineva ceva de baut.
cine vrea sa ma gaseasca stie unde sa ma caute,
stie unde sunt...
dar nu ma cauta nimeni.
toti stiu ca am nevoie de momentul asta
...ei bine nu chiar toti...
nu imi termin de zis asta si il simt langa mine.
nici nu l-am vazut venind. nu stiu de unde a aparut.
nu zice nimic.
se aseaza langa mine.
stiu ce ii umbla prin minte.
sper doar sa nu zica nimic, sa nu deschida gura.
stie si el ce am si ce gandesc.
stie ca nu o sa zic nimic.
doar macii din fata noastra, aia crescuti in pietrisul de langa un stalp, se misca. restul s-a oprit..
aud pruncii vorbind, tipand, razand.
aud zgomotul slapilor lovind betonul incins.
sentimentul de siguranta a disparut.
prea multa agitatie in jur.
mi-as lua roata si as pleca.
nu pot.
nu pot sa o rup de locul ei. e acolo de multi ani, acolo e locul ei...
imi simte nelinistea, se ridica si pleaca.
nu ma uit dupa el.
o sa-l gasesc mai tarziu.
o sa ii explic atunci.
odata cu plecarea lui nu mai aud nimic, nu mai aud slapii, nu mai aud tipete.
imi intorc privirea spre furnici.
au reusit. mi-au invadat piciorul.
macii danseaza in adierea vantului.
curand trebuie sa plec.
inchid ochii si trag aer adanc in piept, e adanc oftatul.
ma ridic dupa un timp.
arunc o ultima privire..
sper ca anul viitor sa ne reintalnim..
___________________________________________________________________

Niciun comentariu: