vineri, 12 martie 2010

aripi frante-cantecul indragostitului Klalil Gibran

Sunt ochii indragostitului
Vinul sufletului si hrana inimii.
Sunt un trandafir.
Inima mi se deschide la rasarit,
Iar fecioara ma saruta
Si ma aseaza la pieptul ei.
Sunt casa adevaratei bogatii,
Obarsia placerii
Si inceputul pacii si linistii.
Sunt zambetul cald pe buzele frumoase.
Cand tanarul ajunge la mine, uita de osteneala
Si intrega-i viata se transforma
In realitatea viselor placute.
Sunt exaltarea poetului,
Revelatia artistului
Si inspiratia muzicianului.
Sunt altarul sfant din inima unui copil,
Adorat de buna sa mama.
Ma infatisez inimii care plange,
Fug cat mai departe de porunca,
Iar plinatatea mea urmeaza dorinta inimii;
Ea fuge de vorbele goale ale vocii;
I-am aparut lui Adam prin Eva,
Si exilul i-a fost soarta;
Totusi, m-am aratat lui Solomon
Iar el a tras intelepciune din prezenta mea.
I-am zambit Elenei si ea a distrus Tarwada;
Totusi, am incoronat-o pe Cleopatra
Si pacea a domnit peste Valea Nilului.
Sunt precum vremea – construiesc azi
Si distrug maine;
Sunt ca un zeu care creeaza si nimiceste;
Sunt mai dulce decat suspinul unei violete;
Sunt mai puternic decat urletul unei furtuni.
Darurile nu ma ispitesc;
Despartirea nu ma descurajeaza;
Saracia nu ma urmareste;
Gelozia nu-mi tulbura constiinta;
Nebunia nu-mi sterge prezenta.
O, voi ce cautati, eu sunt Adevarul,
Adevarul pe care il cautati;
Sunt adevarul vostru in cautare si primire,
Iar manifestarea mea va depinde de voi...

2 comentarii:

Unknown spunea...

super versuri ale poetului arab Klalil Gibran ... "altarul sfant" al poeziei moderne

giovanutzu spunea...

suoer super