duminică, 7 februarie 2010

principiu-principii.

deci sa fim in pas cu moda si sa nu vorbim balarii!
principiu- singular
principii-plural
amandoua contin R si L.
si frateee, am reusit, fara sa ma chinui sa le pronunt. o mare realizare.
deci...
cautandu-mi principiile, dau peste urmatoarele definitii: (nr. din dex...)

1 Principiu =Element fundamental, idee, lege de baza pe care se intemeiaza o teorie stiintifica, un sistem politic, juridic, o norma de conduita.

2 Principiu= Convingere intima, punct de vedere propriu.

3 Din principiu = conform unui punct de vedere bine stabilit.

4 Om de (sau fara) principii = om cu (sau fara) pareri sau convingeri (morale) ferme.

eu una pot sa recunosc, cu usurinta, in fata oricui citeste acest blog, ca nu prea am pricipii.
si daca am, le-am incalcat uneori.
nu mi se pare o rusine sa recunosti ca nu ai si ca le-ai incalcat.
nu mi se pare o jignire.
voi credeti ce vreti.
asta asa ca principiu=))
cati dintre voi care mai treceti pe aici si mai cititi ce scrie tembela, puteti sa recunosteti ca aveti/sau nu principii?
si cati recunosteti ca le-ati incalcat?
very curios...
ps..nu iti trebuie mult...decat..internet,cont,tastatura...a..si sinceritate..

5 comentarii:

Unknown spunea...

principii, principii, principii... km toti avem kte unu sau mai multe inportant e sa le poti pune in practik... un punct de vedere p kre te bazezi p el indiferent dak e bun sau rau .. e mai nasol dak nu-l poti pune in aplikre j asta te macina rau ..=))

oriqm fiekre q punctul lui d vedere... km pt asta e construit un blog, k sa te iei la mankre q cei din jur.. numa k sa-ti respecti principiul =))

dedelina spunea...

mno..bine sheeps...traducere libera... oi..avea si eu ceva principii..poate.. tre sa ma disec adanc..si ar fi pacat sa fac asta..
nu's superficiala!!!!asta clar si cine ma cunoaste BINE.. poate confirma(nu ma faceti de kkt astia care ma stiti lasati un comm si ziceti ca am dreptate..k dau o bere:D)...doar ca nu ma pot comporta ca o oaie...in turma...nu mereu...si principiile in ziua de azi din pt meu de vedere sunt construite pe..."mentalitatea de turma..."...indiferent de definitia din dex..

Unknown spunea...

"mentalitate de turma"??
pai nush principiul meu e LIFE GOES ON!... j poate j al tau .. asta inseamna k avem acelasi principiu j k ne putem intelege de minune, formand o "turma" mai micuta:))

vicbrainiac spunea...

dupa mine, cu cat mai multe principii are un om, cu atat este mai... sa nu zic prost, zic "crud"... sau "ingust"... sau pur si simplu netrecut prin viata.

dedelina spunea...

pt vicbrainiac..hmmm multi te-ar contrazice..insa eu sunt de partea ta..prea multe principii au pamantenii astia..