joi, 2 octombrie 2008

Johann Wolfgang Goethe-Bun sosit si bun ramas

Sării pe cal - o vijelie!

Şi vâjâind gonii prin ulmi;

Plutea amurgul pe câmpie,

Iar noaptea se-anina de culmi.

Pe-un vârf înalt măreţ stejarul,

Gigant printre coloşi stătea,

Iar întunericul, pândarul

Cu mii de ochi cumpliţi veghea.


Agale, luna printre nouri

Trecea spectrală peste zări,

Iar vântul îngâna ecouri

Ce-mi dau temute-nfiorări.

Cu toată spaima nopţii-n mine

Fierbea avântul neînvins;

Ce flăcări mi-alergau prin vine!

În inimă-mi ce foc nestins!


Şi te-am văzut...

Priviri senine,

Un sân care gingaş sălta...

Tot sufletu-mi zbură spre tine

Şi-ntreaga-mi viaţă fuse-a ta!

Un răsărit de primăvară

Ţi-a-mbujorat obrajii-n foc,

Când către mine se-nălţară,

Nevrednicul de-atât noroc!


Dar vai! mult prea curând plecarea

Mi-o porunciră sorţii răi;

Ce dulce-ţi fuse sărutarea!

Şi ce durere-n ochii tăi!

Simţeam, cum umeda-ţi clipire

Cum lăcrimând mă urmăreşti...

Să fii iubit, ce fericire!

Dar ce divin e să iubeşti!...

Niciun comentariu: